מחשבות שנוגעות למערכות מידע, וגם כאלה שלא…

מה הקשר בין וורדפרס ופורים?

המחשבה הראשונה שקופצת בדרך כלל כשאומרים פורים, היא כמובן תחפושות.
ילדים, וגם מבוגרים שצעירים בנפשם, מתכוננים לחג ודואגים לתחפושת שתיתן להם את ההזדמנות להיות מישהו אחר לפרק זמן קצר.
כמובן שלא באמת הופכים למישהו אחר, או משהו אחר, אלא רק נראים כך, כלפי חוץ. ה״בפנים״ נשאר אותו דבר, אותו אדם, אותן מחשבות תכונות ויכולות.
מי שהתנסה בהקמת אתר בוורדפרס מחייך לעצמו ואומר, וואלה, כמו פורים, אפשר ללבוש תחפושת אחרת כל פעם, והתוכן שהוא המPurim_2015הות האמיתית, נשאר אותו דבר, אפשר להחליף תבנית וכל הפוסטים, הדפים והמדיה נשארים בפנים אותו דבר…

אם נבחן את ההשוואה הזו יותר לעומק, נוכל לראות עוד מאפיינים דומים:

יש תחפושות שהן בגד בלבד – לובשים אותן ומיד יודעים מי היא הדמות שהתחפושת מייצגת, כך גם התבניות בוורדפרס – יש תבניות שהמראה שהן מספקות הוא כל מה שנדרש כדי שהאתר ידבר בעד עצמו.
מנגד, יש תחפושות שדורשות אביזרים נוספים: שרביט, חרב, גלימה, כתר, כובע או זנב… כך גם בוורדפרס, יש תוספים רבים שמשדרגים את אתר ומעניקים לו תכונות ויכולות נוספות, או משדרגים את העיצוב הכללי שלו.

יש תחפושות שעולות כסף רב, עם מראה יוקרתי ושלל אביזרים, ויש תחפושות שאפשר להשיג בזול, או אפילו בהחלפה, כך גם התבניות והתוספים – יש בחינם או בתשלום סימלי, ויש כאלה שמשלמים עבום כסף רב יותר.

יש תחפושות מפוארות קנויות ויש תחפושות מקוריות, שנעשו בהרבה אהבה ועבודה ידנית, של אדם אחד או צוות (כמו תחפושות קטי פרי וסטיב מיינקראפט של הילדים שלי – עבודת מקורית ומושקעת של אשתי, אבא שלי וגם שלי).
גם אלה וגם אלה – נמדדות בעיקר בשביעות הרצון, גם של המתחפש, אבל, ואולי אפילו בעיקר, של כל הסביבה – כל האחרים שרואים, מתרשמים ומתלהבים. בדיוק אותו דבר אפשר לומר על תבניות ותוספים, ואז מדברים על העל האתר והגולשים שלו.

התחפושות המקוריות עשויות למשוך תשומת לב רבה של הורים אחרים שיבואו ויתעניינו: "אתם עשיתם?", "ממה זה עשוי?", "כמה זמן זה לקח לכם?", אחרים ישאלו על הטכניקה ועל הדברים שלא רואים בעין – בתחפושות של הילדים בתמונה – יש כמה אלמנטים טכניים שנועדו לייצב, להחזיק ולמקם את אלמנט צווארון ה"לב", או לאפשר ל"סטיב מיינקראפט" לראות מבעד לקופסא.
כך גם בתבניות יש טריקים קטנים שעושים את ההבדל!

ושלא נדבר על "עוגיות" (Cookies) לעומת אזני המן…

יש עוד הרבה קווים דומים וגם הרבה דברים שאינם דומים, אבל הם ייכתבו, אולי בפוסט אחר.
הפוסט הזה נכתב באווירה פורימית, לשמח ולעשות מצב רוח טוב.

פורים שמח!!!

🙂

תגובתך בבקשה...

2 מחשבות על “מה הקשר בין וורדפרס ופורים?”